7 redenen om je werkplek op te ruimen
Een opgeruimde werkplek helpt je om beter te functioneren en lekkerder te leven. Lees in dit artikel de 7 belangrijkste redenen waarom dat zo is.
Je werkomgeving heeft een enorme invloed op je productiviteit. Zeker als er volop afleiding aanwezig is. Leer je werkplek efficiënter indelen, je mailbox opruimen en overzicht behouden in je takenlijst. Zo kun je efficiënter en slimmer werken.
Een opgeruimde werkplek helpt je om beter te functioneren en lekkerder te leven. Lees in dit artikel de 7 belangrijkste redenen waarom dat zo is.
Waar laat je al die ideeën, aantekeningen en interessante artikelen? Nou, die sla je gewoon op in je ‘externe geheugen’. En dat heet OneNote.
Sinds vorige week heb ik ook de beschikking over Office 2010 en ben ik beetje bij beetje de nieuwe mogelijkheden uit aan het proberen. En natuurlijk gaat dan mijn eerste aandacht uit naar Outlook. Het is fijn om te merken dat de meisjes en jongens bij Microsoft het licht hebben gezien: het lint is in …
Iedereen heeft ze: de wekelijks of maandelijks terugkerende afspraken voor het werkoverleg, vergadering zus en vergadering zo. Of privégebeurtenissen als de voetbaltraining van dochterlief en de talencursus voor jezelf. Als je gebruik maakt van een elektronische agenda, dan kun je nu die afspraken heel makkelijk in een keer vooruit plannen. Zodat je je niet meer laat verrassen en je duidelijk kunt zien hoeveel tijd je echt beschikbaar hebt.
Je e-mails meteen archiveren kan een hele klus zijn als je een lange mappenlijst hebt.
Met dit trucje bespaar je niet alleen tijd maar verbeter je ook nog eens het overzicht.
Heb jij ook teveel emails in je Inbox en zou je de mailstroom graag wat willen beperken? Denk dan eens na over welke mails wel in je Inbox en welke mails niet daarin thuis horen. Want lang niet ieder bericht verdient een plekje op de eerste rang!
Zelf je administratie doen als ondernemer kan je heel wat geld besparen. Met deze tips doe je dat snel en efficiënt.