Je omgeving heeft een enorme invloed op je productiviteit. Zeker als er volop afleiding aanwezig is.
Deze blogs gaan over je werkplek efficiënter indelen, je mailbox opruimen en overzicht behouden in je takenlijst. Met hier en daar nog een tip om ook je huis op te ruimen. Lees hoe jij zelf kunt zorgen voor rust in je hoofd.

Doe eens wat minder! (de mythe van multitasken)
Zit je een presentatie of workshop te volgen, moet je er ook nog over tweeten!
Lees waarom je je aandacht beter maar vast kunt pinnen op 1 ding.
Outlook 2010: het lint aanpassen
Soms kun je jezelf met een kleine aanpassing een boel tijd besparen. Bijvoorbeeld door de programma’s die je veel gebruikt aan jouw wensen aan te passen. Gelukkig kan dat ook in Outlook. Althans, je kunt de knoppen in het lint aanpassen. Wat is het lint en waarom zou je het aanpassen? Het lint vind je…

Zelf de administratie doen en kosten besparen
Zelf je administratie doen als ondernemer kan je heel wat geld besparen. Met deze tips doe je dat snel en efficiënt.

De zin van orde
Waarom zou je opruimen? Om iets sneller terug te vinden misschien? Ik ontdekte een reden die nog belangrijker is.

Orden je e-mail met regels
Heb jij ook teveel emails in je Inbox en zou je de mailstroom graag wat willen beperken? Denk dan eens na over welke mails wel in je Inbox en welke mails niet daarin thuis horen. Want lang niet ieder bericht verdient een plekje op de eerste rang!

Je mailbox opruimen
Een overvolle mailbox en weinig tijd? Zo ruim je supersnel je mailbox op.

Waarom ondernemers makkelijker afgeleid zijn
Als ondernemer heb je alle vrijheid en mag helemaal zelf beslissen wat je doet. Maar dat heeft wel een prijs.

Voorjaarsschoonmaak: zo doe je dat!
Heb je zin in de lente? Dan heb je vast ook wel zin in de voorjaarsschoonmaak. Tips voor een vliegende start.

Zo onthoud je (bijna) alles
De beste manier om iets te vergeten, is het in het zicht te laten liggen. En dus is de beste manier om iets te onthouden… juist ja, opruimen!
Een blog met uitleg over een controversieel advies.

3 manieren om productiever te zijn
Het lijkt tegenstrijdig, maar wist je dat je productiever kunt worden als je wat meer luiert? Lees deze blog om te ontdekken hoe dat precies zit.

Een oefening in geduld
Snel, sneller, snelst: heerlijk! Maar oh wee als er even een kleine kink in de kabel komt en we moeten wachten.
Wat is er toch gebeurd met ons geduld?
Over wat echte (tijd)verspilling is en hoe je het kunt voorkomen.

Archiveren doe je zo!
Je archief zó opruimen dat je alles ook weer kunt terugvinden. Een hele kunst!

Sneller dan Speedy Gonzales
Heb jij al kennis gemaakt met het handigste hulpje in Outlook? Hij heet de werkbalk Snelle Toegang en kan je flink wat klikjes of toetsaanslagen besparen. En zo stel je hem in.

Het gemak dient de mens… (of toch niet?)
Efficiënter werken is niet altijd slimmer. Lees hoe je ongelooflijk veel tijd kunt verspillen door te focussen op efficiency (en hoe je dat kunt voorkomen).

7 redenen om je werkplek op te ruimen
Een opgeruimde werkplek helpt je om beter te functioneren en lekkerder te leven. Lees in dit artikel de 7 belangrijkste redenen waarom dat zo is.

Stop jij je post terug in de brievenbus?
Een lege Inbox die je aanstaart vanaf het scherm. Voor sommige mensen is het een gruwel. Maar volgens mij is het gewoon een goed idee.

Ontspullen en het psychologisch kasboek
Je brein speelt je parten als je de schoenenkast wilt opruimen. Stiekem houden we allemaal een kasboekje bij.

Zoeken in Outlook: zo doe je dat!
Als je iets terug wilt vinden, dan moet je gewoon goed zoeken. Ook in je mailbox.
Een korte handleiding…

Stop de takenlijst-terreur!
Om al die to-do’s te onthouden gebruik je natuurlijk een takenlijst. Maar wat nou als nu juist die to-do-list voor stress zorgt?
Lees hoe een stukje geduld je verder helpt.
Outlook agenda: snel afspraken terugvinden
Wist je dat je ook in Outlook agenda de geweldige zoekfunctie kunt gebruiken? Met de tips in deze blog heb je zo die afspraak teruggevonden waar je al een tijd naar op zoek was.

Waarom tuinieren noodzakelijk is
Een takenlijst is net een tuin: als je niet van tijd tot tijd flink snoeit, verdwijnen de belangrijke zaken uit het oog. Lees hier hoe je het beter aanpakt.

Sneller je mappen beheren in Outlook
Je e-mails meteen archiveren kan een hele klus zijn als je een lange mappenlijst hebt.
Met dit trucje bespaar je niet alleen tijd maar verbeter je ook nog eens het overzicht.

Slimmer online werken – Stephan ten Kate

Hoe overleef ik in de informatie-jungle?
Kennis is macht, maar wat wat heb je aan heel veel informatie als je die niet kunt terugvinden?
In deze blog tips om je archief op orde te houden. Slijp je kapmes maar vast, we gaan de jungle in!

De ideale werkplek is groen
Voel je je een slaaf als je achter je computer op kantoor zit? Misschien ligt het aan je werkomgeving. Lees hoe je zelf de ideale werkplek creëert.

5 tips om je hoofd leeg te maken
Het is de keerzijde van een creatieve geest: je hoofd vol ideeën hebben. Natuurlijk geweldig, maar je kunt er ook vreselijk onrustig van worden.
Dit is hoe je zo’n vol hoofd aanpakt en je mooiste ideeën toch veiligstelt.

Living Lean – oftewel: de kunst van het loslaten
Hoe hou je je huis en je hoofd opgeruimd? Bekijk de Pecha Kucha.

Zet terugkerende afspraken in je elektronische agenda

Kleine schoonmaak
Schoonmaken is niet bepaald mijn hobby, laat mij maar ordenen en structureren. Maar áls ik het doe, word ik er wel heel blij van! Tijd voor een nieuwe aanpak?

Mijn favoriete tools
Als expert wordt het me vaak gevraagd: wat kun jij nou adviseren om de boel handiger te organiseren? In dit blog vind je daarom mijn favoriete tools, online en offline, digitaal en op papier.

Zet je gedachten op een rijtje met OneNote
Waar laat je al die ideeën, aantekeningen en interessante artikelen? Nou, die sla je gewoon op in je ‘externe geheugen’. En dat heet OneNote.

Outlook: Werk nog een stapje sneller
Maak van Outlook je eigen super snelle personal assistant met deze truc.

Wat heb je nu eigenlijk écht nodig?
Als je veel verhuisd bent in je leven, weet je het: je bewaart meestal veel te veel.
Een blog over vasthouden en loslaten. Want: wat heb je nu werkelijk écht nodig?