Rust in je hoofd

Je omgeving heeft een enorme invloed op je productiviteit. Zeker als er volop afleiding aanwezig is.
Deze blogs gaan over je werkplek efficiënter indelen, je mailbox opruimen en overzicht behouden in je takenlijst. Met hier en daar nog een tip om ook je huis op te ruimen. Lees hoe jij zelf kunt zorgen voor rust in je hoofd.

Outlook 2010: het lint aanpassen

Soms kun je jezelf met een kleine aanpassing een boel tijd besparen. Bijvoorbeeld door de programma’s die je veel gebruikt aan jouw wensen aan te passen. Gelukkig kan dat ook in Outlook. Althans, je kunt de knoppen in het lint aanpassen.  Wat is het lint en waarom zou je het aanpassen? Het lint vind je…

Lees verder >>

Orden je e-mail met regels

Heb jij ook teveel emails in je Inbox en zou je de mailstroom graag wat willen beperken? Denk dan eens na over welke mails wel in je Inbox en welke mails niet daarin thuis horen. Want lang niet ieder bericht verdient een plekje op de eerste rang!

Lees verder >>
Postbussen
Voorjaarschoonmaak_blik en veger

Zo onthoud je (bijna) alles

De beste manier om iets te vergeten, is het in het zicht te laten liggen. En dus is de beste manier om iets te onthouden… juist ja, opruimen!
Een blog met uitleg over een controversieel advies.

Lees verder >>
3 manieren om je productiviteit te vergroten

Een oefening in geduld

Snel, sneller, snelst: heerlijk! Maar oh wee als er even een kleine kink in de kabel komt en we moeten wachten.
Wat is er toch gebeurd met ons geduld?

Over wat echte (tijd)verspilling is en hoe je het kunt voorkomen.

Lees verder >>

Sneller dan Speedy Gonzales

Heb jij al kennis gemaakt met het handigste hulpje in Outlook? Hij heet de werkbalk Snelle Toegang en kan je flink wat klikjes of toetsaanslagen besparen. En zo stel je hem in.

Lees verder >>
Efficiënter werken werkt alleen als het effect heeft
Gebruik de juiste tools voor het zoeken in Outlook
Takenlijsten kunnen tot problemen leiden

Stop de takenlijst-terreur!

Om al die to-do’s te onthouden gebruik je natuurlijk een takenlijst. Maar wat nou als nu juist die to-do-list voor stress zorgt?
Lees hoe een stukje geduld je verder helpt.

Lees verder >>
Mappen beheren in Outlook

Slimmer online werken – Stephan ten Kate

Binnen een uur alles weten om slimmer te kunnen werken. Dat belooft het boek ‘Slimmer online werken in 60 minuten’ van Stephan ten Kate. En het klopt, het duurt ongeveer een uurtje om het boek van voor tot achter te lezen. Mits je niet aan de slag gaat met de vele tips die hij geeft…
Lees verder >>
Een goed geordend archief
maak je hoofd leeg met een monddump

5 tips om je hoofd leeg te maken

Het is de keerzijde van een creatieve geest: je hoofd vol ideeën hebben. Natuurlijk geweldig, maar je kunt er ook vreselijk onrustig van worden.

Dit is hoe je zo’n vol hoofd aanpakt en je mooiste ideeën toch veiligstelt.

Lees verder >>
Pecha Kucha Patrice Gorissen

Zet terugkerende afspraken in je elektronische agenda

Iedereen heeft ze: de wekelijks of maandelijks terugkerende afspraken voor het werkoverleg, vergadering zus en vergadering zo. Of privégebeurtenissen als de voetbaltraining van dochterlief en de talencursus voor jezelf. Als je gebruik maakt van een elektronische agenda, dan kun je nu die afspraken heel makkelijk in een keer vooruit plannen. Zodat je je niet meer…
Lees verder >>

Kleine schoonmaak

Schoonmaken is niet bepaald mijn hobby, laat mij maar ordenen en structureren. Maar áls ik het doe, word ik er wel heel blij van! Tijd voor een nieuwe aanpak?

Lees verder >>

Mijn favoriete tools

Als expert wordt het me vaak gevraagd: wat kun jij nou adviseren om de boel handiger te organiseren? In dit blog vind je daarom mijn favoriete tools, online en offline, digitaal en op papier.

Lees verder >>
Snelle stappers zwart
verhuisdozen

Andere onderwerpen: